wtorek, 9 grudnia 2014

motorized bicycle-czyli replika motocykla z początków XX wieku

Nadrabiając kilkuletnie zaległości będę pisał a raczej pokazywał coś prawie co dziennie. Tak więc na początek replika motocykla z lat 1910. Motocykle w tym czasie były bardzo podobne do rowerów więc i ja postanowiłem sobie zbudować taki "motorower" rama z damskiego niemieckiego roweru z lat 40' została połączona z ramą z radzieckiego roweru...cóż za wspaniałe połączenie gdybym budował go dziś zastosowałbym inny silnik bo aktualny jest silnikiem rowerowym o pojemności 80cc napęd przekazywany jest za pomocą łańcucha, oryginalnie motocykle z tamtych lat posiadały olbrzymie koło pasowe zaraz obok tylnego koła i napęd przekazywany za pomocą skórzanego pasa, ja poszedłem trochę na łatwiznę. Ale w planach raczej odległych jest budowa dokładniejszej repliki.

brzydki napinacz łańcucha został zamaskowany puszką po oleju, kiedyś nie było niczym dziwnym częste dolewanie oleju  
Lampka co prawda elektryczna ale wzorowana na lampie gazowej (karbidowej) takie oświetlenie było kiedyś znacznie bardziej popularne w rowerach, motocyklach i samochodach
manetka "gazu" oraz korkowe manetki wykonane też przeze mnie
Poglądowe zdjęcie oryginału oczywiście nie wzorowałem się konkretnie na tym motocyklu. Proszę zwrócić na wspomniane wcześniej koło pasowe i skórzany pas napędowy
   
przednia lampa również imitująca oświetlenie gazowe
dźwignia sprzęgła

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz